Przyjęcia interesantów w Biurze Zarządu WSM

Członkowie Zarządu WSM przyjmują interesantów w każdy poniedziałek w godzinach 14.00 -16.30

Zapisy  telefonicznie pod numerem 22 561 34 01 lub osobiście w pokoju nr 115 (sekretariat Zarządu)

Dział Członkowsko - Lokalowy pok. nr 105-109,

przyjmuje interesantów w następujących godzinach:

Poniedziałek 8.00 - 16.30

Wtorek 8.00 - 15.00

Czwartek 8.00 - 15.00

Piątek 8.00 - 15.00

Środa jest dniem bez przyjęć interesantów.

Dział nie prowadzi w tym dniu obsługi mieszkańców i osób posiadających lokale w WSM.

Dział Członkowsko - Lokalowy pok. nr 105

- regulowanie tytułów prawnych do lokali o statusie lokatorskim i własnościowym po zgonach,

- regulowanie tytułów prawnych do lokali po rozwodach,

- wydawanie zaświadczeń do Urzędu Skarbowego po zgonach

- załatwianie spraw związanych z dokonywaniem przez osoby uprawnione do lokali następujących czynności: sprzedaż, darowizna, zniesienie współwłasności, dział spadku, zamiany.

Dział Członkowsko - Lokalowy pok. nr 107

- sprawy lokali użytkowych - zaświadczenia, potwierdzenie praw

- sprawy miejsc postojowych i garaży - wynajem, zaświadczenia, potwierdzenie praw

Tel. 22 561 34 06

- sprzedaż , darowizna, zamiana lokali – zaświadczenia dla Notariuszy,

- zaświadczenia do urządzenia Ksiąg Wieczystych i do Banków (sprawy kredytów)

Tel. 561 34 39

Dział Członkowsko - Lokalowy pok. nr 108

- obsługa w zakresie wyodrębnień własności lokali.

- sprzedaż lokali mieszkalnych i użytkowych w nowych inwestycjach,

- obsługa Członków oczekujących,

-  obsługa spraw związanych z najmem lokali mieszkalnych

Tel. 561 34 19            561 34 22

Dział Członkowsko - Lokalowy pok. nr 109

- sprawy członkowskie (przyjęcia, powstanie i ustanie członkostwa)

- przetargi lokali mieszkalnych

Tel. 561 34 20

- wydawanie zaświadczeń potwierdzających tytuły prawne do lokali 

(Sądy, Banki, Urzędy, Komornicy)

- regulacja tytułów prawnych do mieszkań lokatorskich po spłacie zadłużenia

Tel. 561 34 33

Specjalista ds windykacji pok. nr 216

Tel. 561 34 28

Przyjęcia interesantów:

poniedziałek w godzinach: 12.00 – 15.00

wtorek, czwartek, piątek w godzinach: 10.00 - 14.00
środa: dzień bez przyjęć interesantów

Dział Ekonomiczno – Księgowy pok. nr 2

 - rozliczanie nowych inwestycji i kredytów KFM

Tel. 561 34 37

Przyjęcia intersantów interesantów:

poniedziałek w godzinach: 12.00 – 16.30

wtorek, czwartek, piątek w godzinach: 10.00 - 14.00

środa: dzień bez przyjęć interesantów

Dział Ekonomiczno- Księgowy pok. nr 4 –

- rozliczanie wkładów lokali w starych zasobach Spółdzielni, 

Przyjęcia interesantów w:

poniedziałek w godzinach: 12.00 – 17.00

wtorek, czwartek, piątek w godzinach: 10.00 - 14.00

środa: dzień bez przyjęć interesantów

Kancelaria pok. nr 7 przyjmuje interesantów w:

poniedziałek w godzinach: 7.30 – 17.00

wtorek - piątek w godzinach: 7.30 - 15.30

Dział Ekonomiczno- Księgowy pok. nr 212   

Naliczanie opłat eksploatacyjnych osiedli Niedzielskiego, Latyczowska, Hery

Przyjęcia interesantów w:

poniedziałek w godzinach: 12.00 – 17.00

wtorek, czwartek, piątek w godzinach: 10.00 - 14.00

środa: dzień bez przyjęć interesantów

Dział Ekonomiczno- Księgowy pok. nr 214

Naliczanie opłat Wspólnoty Mieszkaniowej Szmaragdowe

Przyjęcia interesantów w:

poniedziałek w godzinach: 12.00 – 17.00

wtorek, czwartek, piątek w godzinach: 10.00 - 14.00

środa: dzień bez przyjęć interesantów

Pozostałe Działy Biura Zarządu, poza wyjątkowymi przypadkami, nie przyjmują Interesantów.

Oryginalna kukiełka Plastusia z lat '60, z którą p. M. Kownacka występowała m.in. na targach książki, w przedszkolach w czasie spotkań z dziećmi. Dziś można się z nią przywitać w Muzeum Izbie Pamięci.

 

 

plastus2

 

 

Życie WSM

Wydawca: Warszawska Spółdzielnia Mieszkaniowa ul. Elbląska 14, 01-737 Warszawa
Redaktor naczelna: Danuta Wernic (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 600 951 992)
Rada programowa: Barbara Bielicka-Malinowska, Małgorzata Jędrzejowska-Popiołek, Jacek Sidor
Redaktor prowadzący, dział reklamy: Bartłomiej Pograniczny (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., 663 421 784)
Dział Ogólno-Organizacyjny: Bogusława Rudzińska (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">bogusłTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22 561 34 16
Skład i łamanie: Testudo Press Bartłomiej Pograniczny

Za treść zamieszczanych ogłoszeń redakcja nie odpowiada. Zastrzegamy sobie prawo do redagowania
i skracania nadsyłanych tekstów oraz do zmian w tytułach.

Na anonimowe listy nie odpowiadamy.
Gazeta bezpłatna. Nakład 30 tys. egz.

Artykuł pochodzi z wydania 3/2016 „Życia WSM”

Dokładnie 85 lat temu, w czerwcu 1931 roku, spółdzielcy dostali do rąk pierwszy numer „Życia WSM”. Zapewnie nikt się wtedy nie spodziewał, jak burzliwe będą losy samej Spółdzielni, ale też jej biuletynu. Gazeta wielokrotnie zmieniała nazwę, format czy częstotliwość wydawania. Ale zawsze miała ten sam cel: pokazać, jak wiele dzieje się w WSM.

26 maja 1931 Rada Nadzorcza WSM zatwierdziła wydawanie biuletynu informacyjnego Spółdzielni. Jego redaktorem został Stanisław Tołwiński, który przez pewien czas był nawet członkiem Zarządu WSM. Wspomagał go sekretarz redakcji Kazimierz Nowicki. Początkowo na pismo przeznaczono 1000 ówczesnych złotych z Funduszu Społeczno-Wychowawczego.

Rozwój Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej; stały i szybki wzrost ludności Osiedla na Żoliborzu i potrzeb tej ludności, wreszcie trudności piętrzące się na drodze naszej pracy – wymagają, aby łączność pomiędzy władzami Spółdzielni i ogółem członków była ściślejsza, aby o wszystkich pracach, poczynaniach i trudnościach członkowie i mieszkańcy Osiedla byli stale informowani, aby inicjatywa członków w poszczególnych sprawach mogła się łatwiej przejawiać, aby wreszcie każde zagadnienie ważniejsze mogło być przed odpowiedniem postanowieniem omówione przystępnie i szczegółowo. Próbą nawiązania tej łączności jest podjęcie wydawnictwa biuletynu informacyjnego współpracujących na terenie Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej instytucyj – tak na łamach pierwszego numeru uzasadniali powstanie pisma jego redaktorzy. W 1931 roku ukazały się trzy wydania „Życia WSM” jako jednodniówki, od kolejnego roku był to już w założeniu stały miesięcznik Spółdzielni. Od razu zaczął spełniać swoją rolę – z każdego numeru Czytelnicy dowiadywali się, co działo się w samej WSM, ale też w zaprzyjaźnionych z nią organizacjach: Stowarzyszeniu „Szklane Domy”, Oddziale Robotniczego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci na Żoliborzu, a potem też w Gospodzie Spółdzielczej.

 

Naczelny przyjmował we własnym domu

Dziennikarze pokazywali całe bogactwo ówczesnego życia spółdzielczego. Pisali o planach budowlanych, pracy Teatrzyku Kukiełek RTPD czy organizowanych z okazji końcówki roku szkolnego korepetycjach dla uczniów. Wszystko to cały czas w cieniu wielkiego kryzysu, który w Polsce skończył się dopiero w 1935 roku. Stąd też Spółdzielnia miała co jakiś czas problemy finansowe. Na łamach naszej gazety pisano o próbach oddłużania WSM, ale też np. o powstaniu Społecznego Przedsiębiorstwa Budowlanego, które szybko zaczęło rozbudowywać Spółdzielnię. Dlatego mieszkańcy mogli się zastanawiać nad tym, jak urządzać mieszkania, jak zadbać o ich akustykę, jak ułożyć wspólne życie. W jednym z numerów ukazał się list „Zło w osiedlu” – zdenerwowany czytelnik pisał o tym, ż jego sąsiedzi głośno bawili się do północy i wcale nie chcieli przestać. Innym razem artykuł edukacyjny – apel, by nie wyrzucać śmieci przez okna.

Tak jak i dziś, łamy przeznaczano na dyskusje na temat Statutu. Ze względu na wzrastającą liczbę członków zdecydowano się na zmianę ustroju Spółdzielni i powołanie Walnych Zgromadzeń Delegatów. Ale zanim do tego doszło, wszystko zostało dokładnie omówione w gazecie. „Życie WSM” wyjaśniało też inne zawiłości prawne – przekazywało, jak uniknąć problemów z przejęciem udziału po zmarłym członku.

Redaktorzy opisywali także nowinki dostępne w Spółdzielni takie jak radio czy możliwość wypożyczenia odkurzacza. W 1933 ogłosili, że przy mieszkaniach dozorców umieszczone zostały ogólnodostępne aparaty telefoniczne. W innym numerze zachwycali się technikami prania w pralniach angielskich (WSM miała własną; debatowano, jak dobrze prać, co trzeba zrobić, by ubranie nie zżółkło). „Życie WSM” informowało też o cenach w Gospodzie Spółdzielczej, o tym, co jest dostępne przed świętami. Pojawiały się także numery tematyczne, opisujące szczegółowo działalność RTPD czy „Szklanych Domów”.

Przed wojną WSM pilnowała również stanu utrzymania mieszkania. W 1933 kontroli poddało się 95% członków. Znacząca większość na szczęście utrzymywała swoje lokale w czystości. W tym samym roku nastąpiło włamanie do kasy Spółdzielni. W pokoju znaleziono związaną urzędniczkę z workiem na głowie. Prawdopodobnie sama brała udział w rabunku. Wskazano nawet jej potencjalnego wspólnika.

Wszystkie sprawy redakcyjne można było załatwić w pokoju gazety w siedzibie Spółdzielni. Redaktor Tołwiński przyjmował też w swoim domu. Jednak po kilku latach przestał podawać swój adres w gazecie. Później redakcja przeniosła się do budynku „Szklanych Domów”. Ciekawie wyglądał dział dystrybucji. Na początku gazetę otrzymywali bezpłatnie wszyscy członkowie WSM i zaprzyjaźnione instytucje. Od 1937 roku dostępna była też płatna prenumerata dla osób spoza Spółdzielni. W końcu redakcja wprowadziła opłaty dla każdego Czytelnika, a nad winietą zaczął się ukazywać dopisek „Opłata pocztowa uiszczona gotówką”.

W piśmie pojawił się stały dział – „Życie Młodych” – opisujący dzieje wsm-owskiej młodzieży. Przez kilka numerów zastanawiano się, czy może warto wydzielić rubrykę w oddzielnie pismo. Zdecydowano jednak, że więcej można osiągnąć, pozostając na łamach dorosłego „Życia”.

Redakcja biuletynu patrzyła też na problemy ogólne. Zwracała uwagę, że dla rozwoju Żoliborza potrzebna jest dobra komunikacja z innymi dzielnicami. Pokazywała budownictwo w ZSRR czy Holandii, a także inne spółdzielnie – w Krakowie czy Chorzowie.

Ostatni, sierpniowy, numer z 1939 roku ma już na sobie piętno zbliżającej się wojny. Choć, jak pisała Redakcja, „świat stoi pod bronią i liczy godziny pokoju”, w WSM udało się oddać kolejny budynek. We wrześniu, siłą rzeczy, gazeta przestała wychodzić.

 

Komunikaty WSM (1939-1943)

WSM jednak szybko wróciła do regularnego informowania swoich członków. Mimo trudności okupacyjnych wywieszała na tablicach na wszystkich klatkach schodowych oraz przy wejściach do kolonii „Komunikaty WSM” na zielonym papierze. Trudno tę formę nazwać gazetą – były to zazwyczaj strona do trzech przekazujące, co dzieje się w WSM, gdzie można uzyskać pomoc. Pierwsze takie ogłoszenie ukazało się już 23 listopada 1939 roku. Zaskakuje, jak bardzo udawało się Spółdzielni żyć w miarę normalnie. „Szklane Domy” nadal pomagały – przydzielały renty, dawały bezpłatne porady prawne. Na łamach poszukiwano rzemieślników wyrabiających ozdoby choinkowe. Składano życzenia noworoczne.

Ale informowano też o akcji dożywiania dzieci, zbierano pieniądze na opiekę nad chorymi i rannymi żołnierzami. W którymś z „Komunikatów” ogłoszono też, że jedna z mieszkanek otrzymała oficjalne pozwolenie na zbieranie obierzyn wśród mieszkańców. WSM zorganizowała też Akcję Doraźnej Pomocy Pogorzelcom z osiedla na Rakowcu. Ciekawym rozwiązaniem była odróbka komornego. Bezrobotni mieszkańcy mieli prawo uregulować swoje należności poprzez pracę na rzecz Spółdzielni. Inni mogli też liczyć na pożyczkę na opłaty czynszowe.

W archiwum WSM zachowało się 113 „Komunikatów”. Ostatni z 15 grudnia 1943 roku. W kolejnym roku na terenie Spółdzielni pojawiło się pismo dla dzieci „Jawnutka”, założone między innymi przez Marię Kownacką, autorkę „Plastusiowego pamiętnika”. Wydano tylko pięć numerów „Jawnutki”. Jej kontynuacją był „Dziennik Dziecięcy”, codzienna gazeta dla dzieci starszych. Ukazały się jej 24 numery.

 

Życie Osiedli WSM (1946-1977)

W 1946 roku odbudowująca się Spółdzielnia zdecydowała o ponownym uruchomieniu swojego czasopisma. Tym razem pod nazwą „Życie Osiedli WSM”. Stanisław Tołwiński miał już poważniejsze zadania – w marcu 1945 został prezydentem Warszawy – ale nadal działał w WSM i pisał na łamach jej gazety. Redaktorem naczelnym został przedwojenny prezes Spółdzielni Marian Nowicki.

W pierwszych numerach zajmowano się przede wszystkim sprawą odbudowy stolicy. Zamieszczono ankietę w sprawie strat ludzkich pośród członków. Wzięło w niej udział 982 mieszkańców (49% ocalałej społeczności WSM). W numerze szóstym z 1946 roku poinformowano o złożeniu kamienia węgielnego pod budowę XI kolonii – pierwszego budynku Spółdzielni po wojnie. Rok 1947 był szczególny – WSM obchodziła 25-lecie istnienia. Redakcja z dumą ogłosiła, że w związku z Międzynarodowym Kongresem Miast i Gmin w Paryżu w prasie francuskiej ukazał się artykuł pt. „Życie W.S.M.” opisujący dzieje i rolę pisma.

W gazecie pojawił się dział wspominkowy „Dziesięć lat temu pisaliśmy”. W wielu numerach poświęcono strony na opisywanie budowy Domu Społecznego – dzisiejszego SDK. Interesowano się też polityką mieszkaniową w Szwecji czy np. rozwojem Spółdzielni Mieszkaniowej w Chorzowie. W 1949 roku, artykułem „Dzieci czy benzyna?…”, w dyskusję o sytuacji WSM włączyła się Maria Kownacka. Krytykowała pomysł wybudowania stacji benzynowej na miejscu planowanego wcześniej boiska dla dzieci. W innym tekście wytykała mieszkańcom, że depczą trawniki, szczególnie na rogach. Parę lat później zaczęła prowadzić w gazecie dział dla najmłodszych.

Lata 1951-1956 był to okres kryzysu gazety. Ostatni numer ukazał się pod koniec 1950 roku. Wydawanie wznowiono dopiero w 1957. Redakcja wraz z Czytelnikami zastanawiała się nad tym, jakie ma być to pismo. Pojawiło się kilka głosów, między innymi nawołujący do tego, by pismo stało się „trybuną wszystkich członków”, by było przez nich redagowane czy tekst innego Czytelnika wskazujący, że więcej miejsca trzeba poświęcać sprawom członków-niemieszkańców (dzisiaj nazwalibyśmy ich członkami oczekującymi). Pewną odpowiedzią na ten ostatni postulat były wydane w kolejnych latach numery specjalnie dla niemieszkańców opisujące, na czym polega działalność WSM. W latach 70. Redakcja opublikowała ankietę ze szczegółowymi pytaniami o to, co się podoba, a co nie, odbiorcom „Życia Osiedli WSM”.

Od marca 1960 roku pismo straciło swoją autonomię. Problemy wydawnicze sprawiły, że gazeta stała się dodatkiem do miesięcznika „Domy Spółdzielcze”. Ale nie wpłynęło to na spadek jakości. Czytelnicy zwracali uwagę na to, że nie pismo nie zawsze do nich dociera. Dlatego pojawił się pomysł powrotu do płatnej prenumeraty. Pod koniec lat 60. nakład gazety wynosił 10 tysięcy egzemplarzy.

Redakcja nie zapominała o Dniu Kobiet. W marcu 1968 roku z tej okazji zorganizowała w swojej siedzibie dyskusję na temat spraw istotnych dla mieszkanek Spółdzielni. W 1970 roku Stanisław Szwalbe, z okazji 40. roku wydawania gazety, wspominał na łamach jej losy. Niestety dość szybko historia pisma znowu została przerwana. W 1977 roku ukazał się ostatni numer dodatku do „Domów Spółdzielczych” pt. „Życie Osiedli WSM”.

 

Brak życia w „Życiu” (1978-1995)

 W latach 80. i na początku lat 90. ukazały się zaledwie cztery wydania czasopisma: w czerwcu 1986, czerwcu 1989, styczniu i marcu 1990 roku (przynajmniej tyle znajduje się w naszym archiwum; jeżeli któryś z Czytelników wie coś o innych wydaniach i wciąż ma te egzemplarze, bardzo prosimy o zgłoszenie się do redakcji). Prezes WSM Zdzisław Jagodziński napisał w jednym z nich: Można to wyraźnie zaobserwować, że kryzysy gospodarcze WSM zawsze powodowały przerwy w wydawaniu miesięcznika. Liczył, że Spółdzielnia wraca do publikowania gazety już na stałe. Niestety jego założenie spełniło się dopiero w 1995 roku.

 

Nowe Życie WSM (1995-2004) i wielki powrót Życia WSM

 To wtedy w październiku, na wniosek Walnego Zgromadzenia Delegatów, podjęto próbę reaktywacji czasopisma. Tym razem na dobre. Redaktorem naczelnym „Nowego Życia WSM” został Jacek Kłopotowski, później zastąpiła go Danuta Wieluńska, a po niej na krótko nastały czasy Tadeusza Czarnawskiego. Redakcja szczegółowo opisywała losy siedmiu osiedli WSM i powstawanie nowych.

W 2005 roku Zarząd WSM postanowił przejąć prawa do tytułu, które dotychczas należały do zewnętrznych wydawnictw, i samodzielnie wydawać biuletyn. W maju w Sądzie Rejestracyjnym zarejestrowano przedwojenny tytuł „Życie WSM”. Ze stopki na kilka lat zniknęło nazwisko redaktora naczelnego. Faktycznie za gazetę odpowiadała jej redaktor prowadząca Barbara Pietras. W 2007 roku „Życie WSM” pojawiło się na planie serialu „Ranczo”. W jednej ze scen gazetę przeglądał wójt wsi Wilkowyje. Jak ustaliła redaktor Pietras, jeden z mieszkańców – pracownik Biblioteki Narodowej – zanosił gazety do swojego miejsca pracy. Tam pismo dostał do rąk pracownik ochrony, który mieszka w Jeruzalu, miejscu nagrywania serialu. Najwyraźniej gazetę zobaczył później rekwizytor i tak trafiła ona do rąk wójta.

W marcu 2012 roku na przewodniczącą Rady Programowej powołano Danutę Wernic, a w październiku na redaktora naczelnego. W Radzie pojawili się też m.in. jej dwaj dzisiejsi członkowie: Adam Kalinowski i Zbigniew Zieliński. Później dołączyła do nich Felicja Melon (skład obecnej Rady Programowej znajduje się tutaj). Gazeta zmieniła format. Redaktorzy postarali się, by tym razem było w niej więcej życia. Co dwa miesiące przekazują więc w ręce Czytelników świeże wydanie. Czasem można się zastanowić, czy nie warto byłoby robić tego częściej, ale zapewne kwestie finansowe nie ułatwią zadania. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że już żaden kryzys nie nastąpi i „Życie WSM” będzie działać. Niech pomogą w tym nasi Czytelnicy – prosimy o wysyłanie listów i angażowanie się we współtworzenie pisma.

Przez te 85 lat WSM wydala 408 numerów gazety. Biorąc pod uwagę, że część z nich miała podwójną numerację, trzeba stwierdzić, że jest to 477. wydanie „Życia WSM”. To chyba niezły wynik.

Bartłomiej Pograniczny

120 lecie

ZARZĄD WARSZAWSKIEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ INFORMUJE, ŻE:

  •  osoby, którym przysługuje spółdzielcze lub lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego, 
  • osoby mieszkające w lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynkach stanowiących ich własność i właściciele samodzielnych lokali mieszkalnych,
  • inne osoby mające tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego i ponoszące wydatki związane z jego zajmowaniem, 
  • osoby zajmujące lokal mieszkalny bez tytułu prawnego, oczekujące na przysługujący im lokal zamienny albo socjalny,
  • osoby będące najemcą lokalu mieszkalnego,

 

MOGĄ UBIEGAĆ SIĘ O DODATEK MIESZKANIOWY Z URZĘDU DZIELNICY!

Kryterium przyznania dodatku stanowi średnia wysokość dochodu na jednego członka „gospodarstwa domowego” oraz powierzchnia użytkowa lokalu lub budynku mieszkalnego (dom jednorodzinny).

 

GDZIE SZUKAĆ POMOCY

O szczegóły i pomoc w dopełnieniu formalności prosimy udać się do Administracji Osiedla, w zasobie której znajduje się zajmowany lokal.

Poniżej znajdują się dane teleadresowe do Administracji Osiedli, pod którymi można uzyskać więcej informacji:

nazwa jednostki organizacyjnej

adres do korespondencji

telefon

Administracja Osiedla Żoliborz II

ul. ks. T. Boguckiego 3
01-508 Warszawa

22-839-34-92

Administracja Osiedla Żoliborz III

ul. Braci Załuskich 7
01-773 Warszawa

22-203-45-80 wew. 0

Administracja Osiedla Żoliborz IV

ul. Dolnośląska 3
01-737 Warszawa

22-568-97-87

Administracja Osiedla Piaski

ul. Broniewskiego 71
01-865 Warszawa

22-669-52-52 wew. 10

Administracja Osiedla Bielany

ul. Daniłowskiego 3/5
01-883 Warszawa

22-834-34-42

Administracja Osiedla Wawrzyszew

ul. Wolumen 25a
01-912 Warszawa

22-864-63-83

Administracja Osiedla Młociny

ul. Wrzeciono 14a
01-961 Warszawa

22-835-24-96 wew. 101

Biuro Zarządu

ul. Elbląska 14

01-737 Warszawa

22-561-34-28

 

 

NIE BÓJMY SIĘ KORZYSTAĆ Z PRZYSŁUGACH NAM PRAW. PAMIĘTAJMY, ŻE REGULARNE WNOSZENIE OPŁAT EKSPLOATACYJNYCH SŁUŻY DOBRU CAŁEJ NASZEJ SPÓŁDZIELNI!

 

Zachęcamy do kontaktowania sią z Administracjami Osiedli WSM, w których można również uzyskać informację nt. wsparcia finansowego z Ośrodka Pomocy Społecznej oraz możliwości i warunkach uzyskania dofinansowania z funduszu działalności społeczno-kulturalnej Osiedla.

Zarząd WSM

BIELANY

HERY

LATYCZOWSKA

MLOCINY

NOWODWORY

PIASKI

WAWRZYSZEW

N WAWRZYSZEW

ZOLIBORZ 2

ZOLIBORZ 3

ZOLIBORZ 4

NIEDZIELSKIEGO

Pion Ogólny

DSCN2770 1

Decyzją nr 39/2010 Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 19.01.2010r. budynek Społecznego Domu Kultury wraz z Teatrem „KOMEDIA” został wpisany do rejestru zabytków nieruchomych. Obiekt ten stanowi integralny element zespołu architektoniczno-budowlanego Osiedla WSM –Żoliborz, wpisanego wraz z zielenią do rejestru zabytków, na podstawie decyzji z dnia 15.07.1992 r. oraz znajduje się na terenie strefy ochrony konserwatorskiej „Żoliborz Historyczny”, wpisanej do rejestru zabytków decyzją z dnia 30.09.1980r.

 

Społeczny Dom Kultury jest jedną z większych placówek spółdzielczości mieszkaniowej na terenie Warszawy upowszechniającą kulturę. Na podstawie zawartych umów, prowadzi samodzielną działalność kulturalną, oświatową i edukacyjną m.in. poprzez funkcjonowanie: Północnego Centrum Sztuki Teatr „KOMEDIA”, Biblioteki Publicznej, Agencji Artystycznej „ALLEGRO”.

 

 

Działalność SDK skoncentrowana jest także na zajęciach i imprezach ogólnodostępnych o charakterze kulturalno-oświatowym, wychowawczym, sportowym i turystycznym, prowadzonych przez  kilka grup zainteresowań, towarzystw i organizacji społecznych. Są to:

  1. Artystyczne Koło Środowiskowe Teatr „Łazienki”, które jest najstarszym zespołem artystycznym, działającym w WSM, nieprzerwanie od 1965 r. Teatr „Łazienki”, założony przez Janinę i Jana Wesołowskich, podtrzymuje tradycje przedwojennego żoliborskiego teatru kukiełkowego „BAJ”. Powstał w 1964 r. w środowisku uczniów i absolwentów Szkoły Muzycznej w Łazienkach Królewskich w Warszawie. Od początku swego istnienia honorowo występuje w Domach Dziecka, Szpitalach Dziecięcych, Zakładach Rehabilitacyjnych oraz w Domach Seniora.   Od lat 1989/1990 Teatr ”Łazienki” jako jedyny zespół teatralny Warszawy występuje w Zakładach Karnych, Zakładach Poprawczych i Schroniskach dla Młodzieży – zajęcia teatralne /próby/ skierowane do wszystkich grup wiekowych odbywają się w soboty w godzinach 14:00 – 19:00 pod okiem Pana Władysława Terleckiego.

  2. Stowarzyszenie Miłośników Ziemi Krośnieńskiej Oddział Warszawski - organizacja zrzeszająca grupę osób zaangażowanych w upowszechnianie historii oraz życia kulturalnego i gospodarczego ziemi krośnieńskiej – spotkania odbywają się raz w miesiącu.

  3. PTTK Oddział „Żoliborski” Koło Nr 3 „Renciści” – do programowej działalność kulturalno-oświatowej oraz turystycznej Koła, skierowanej dla Seniorów należy organizowanie cotygodniowych spotkań na których odbywają się np. prelekcje, pogadanki, wieczory poetyckie - spotkania w środy w godzinach 17:00 – 19:00.

  4. Ognisko TKKF Bielany - w ramach programu „Sprawny senior” organizuje w każdy poniedziałek i środę w godzinach 9:00 – 11:00 zajęcia gimnastyczne przystosowane dla osób starszych.

  5. Osiedle Żoliborz III – zajęcia gimnastyki rehabilitacyjnej dla Seniorów mieszkających na tym osiedlu odbywają się we wtorki i czwartki w godzinach 10:00 – 12:00.

  6. Grupa A-A ”KOMEDIA”- cotygodniowe spotkania osób uzależnionych odbywają się w niedziele w godzinach 17:00 – 19:00.

  7. Agencja Artystyczna Monika Caputa – zajęcia baletowe dla dzieci prowadzone przez profesjonalną tancerkę baletową odbywają się w poniedziałki w godzinach 17:00 -19:00 i soboty w godzinach 10:00 – 12:00.

Działalność wielu organizacji i towarzystw jest już historycznie związana z tą placówką.

Poza stałymi formami działalności, prowadzony jest także wynajem /godzinowy/, jednorazowym użytkownikom. W salach o p. u. 123,00 m² oraz 62,20 m² realizowany jest program zgodny z profilem placówki.

W Społecznym Domu Kultury mieści się także Izba Historii Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, w której znajduje się szereg publikacji i zdjęć związanych z WSM od czasu Jej powstania do dnia dzisiejszego.

Wszelkich informacji nt. działalności SDK i podmiotów w nim funkcjonujących udziela Kierownik budynku. Tel. kontaktowy 22 833 37 39.

Dział Techniczny

Pion Ekonomiczno-Finansowy

 

 

2017

 

2016

 

2015

 

2014

 

2013

 

2012

 

2011

 

 2010

 

2009

 

2008

 

2007

 

2006

 

2005

 

 2004

 

2003

 

2002

 

2001

 

2000

 

1999

 

1998

 

1997

 

1996

 

1995

 

1990

 

1989

 

1986

 

Z różnych lat

 

1932

 

1931

Jeśli jesteś zainteresowany reklamą w serwisie Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, prosimy o kontakt.

Główny Specjalista ds. windykacji prowadzi całokształt prac związanych z windykacja i odzyskaniem należności, współpracuje z Zespołem Radców Prawnych. Do podstawowych obowiązków głównego specjalisty należy:

  • kompletowanie dokumentów dot. indywidualnych dłużników,
  • przygotowywanie wniosków o skierowanie sprawy na drogę sądową i przekazywanie do Zespołu Radców Prawnych,
  • prowadzenie rejestru spraw skazującego podejmowane czynności oraz stan spłaty kwot windykowanych,
  • przygotowywanie wniosków o wszczęcie egzekucji po otrzymaniu tytułu wykonawczego,
  • przygotowywanie projektów ugód w sprawie dobrowolnej spłaty zadłużenia,
  • informowanie o wynikach windykacji Zarząd oraz zainteresowane działy Spółdzielni.

Zakres zadań Specjalisty ds. terenowo-prawnych:

  • prowadzenie spraw z zakresu nabycia nieruchomości, których posiadaczem jest Spółdzielnia bez tytułu prawnego,
  • przygotowywanie spraw o nieuregulowanym stanie prawnym Spółdzielni nieruchomości w celu nabycia własności przez zasiedzenie,
  • przygotowywanie wniosków  do właściwych organów administracji w sprawach scalania lub podziału nieruchomości,
  • przygotowywanie wniosków do właściwych organów i Sądu o: łączenie lub dzielenie nieruchomości, obciążenie oraz wykreślenie hipoteki, założenie ksiąg wieczystych dla nieruchomości, wpisanie odrębnej własności lokali oraz budynku,
  • przygotowywanie wniosków do właściwych organów w sprawach dot. zmiany okresu użytkowania  wieczystego gruntu,
  • prowadzenie spraw o zwrot nieruchomości wywłaszczonych pod budowę osiedli,
  • opracowywanie odwołań w sprawach wypowiedzenia przez właścicieli gruntu wysokości opłat z tytułu użytkowania wieczystego,
  • przygotowywanie pod względem prawnym danej nieruchomości do określenia przedmiotu odrębnej własności lokali,
  • ustalanie z notariuszami treści projektów aktów notarialnych nabycia, zbycia, zamiany nieruchomości przez Spółdzielnię oraz ustanowienia odrębnej własności lokali.

Główny specjalista ds. oprogramowania prowadzi kompleksową obsługę systemów informatycznych funkcjonujących w spółdzielni, zabezpiecza techniczne warunki funkcjonowania sprzętu komputerowego oraz dba o bezpieczeństwo danych. Do podstawowych obowiązków głównego specjalisty należy:

  • współpraca przy projektowaniu i wykonywaniu programów komputerowych na rzecz  prowadzenia ewidencji księgowej, przetwarzania danych oraz wykonywania analiz techniką komputerową,
  • współpraca przy opracowywaniu programów i innych materiałów szkoleniowych oraz prowadzenie instruktażu i szkoleń dla pracowników Spółdzielni,
  • udzielanie pomocy w opracowywaniu programów komputerowych dla pozaksięgowych komórek organizacyjnych jednostki gospodarczej, w celu zharmonizowania systemów i lepszego wykorzystania techniki komputerowej,
  • prowadzenie instruktażu i pomocy w pozyskiwaniu przez jednostkę gospodarczą  nowych, lepszych typów komputerów,
  • prowadzenie nadzoru w zakresie konserwacji i napraw sprzętu komputerowego pracowni informatycznej oraz prawidłowego zabezpieczenia nośników informacji i gromadzenia danych.

Dział Finansowy prowadzi całokształt spraw związanych z gospodarką finansową, współpracą z bankami finansującymi oraz dokonywaniem obrotu gotówkowego i bezgotówkowego z kontrahentami zewnętrznymi i wewnętrznymi  zarządu i jednostek administrowanych przez zarząd Spółdzielni. Do podstawowych zadań działu należy:

  • prowadzenie obsługi rachunków bankowych pozostających w dyspozycji Zarządu,
  • sporządzanie rozliczeń z bankiem z tytułu działalności inwestycyjnej (obiekty i całe zadania),
  • dokonywanie rozliczeń z bankiem z tytułu zmiany spółdzielczego prawa do lokalu, przedterminowej spłaty kredytu, zwrotu bonifikat i pożyczek,
  • dokonywanie rozliczeń z jednostkami administracji terenowej z tytułu opłat za grunty Spółdzielni,
  • prowadzenie ewidencji preliminarzy wydatków na przygotowanie inwestycji do realizacji i kontrolowanie ich wykonania,
  • uruchamianie kredytów bankowych i odpowiedzialność za terminowe spłaty,
  • sporządzanie rozliczeń z tytułu kar za nieterminową realizację inwestycji i nieterminowe usuwanie usterek,
  • prowadzenie rachuby płac dla pracowników biura Zarządu,
  • prowadzenie rozliczeń z ZUS z tytułu składek ubezpieczeniowych oraz dokonywanych  wypłat zasiłków rodzinnych i chorobowych,
  • prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym z tytułu podatków od funduszu płac i wynagrodzeń pracowników biura Zarządu,
  • sporządzanie rozliczeń z tytułu ubezpieczeń majątkowych Spółdzielni.

Główny specjalista ds. eksploatacji i remontów odpowiada za:

  • merytoryczną treść umów przedkładanych do podpisu członkowi Zarządu dotyczących prowadzonego zakresu robót,
  • opracowywanie zbiorczych planów remontów na podstawie danych uzyskiwanych z jednostek organizacyjnych Spółdzielni,
  • nadzór nad przygotowaniem pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej i ekspertyz technicznych dot. zadań umieszczonych w planie,
  • organizowanie przetargów, zlecanie robót, zawieranie umów, nadzór nad realizacją zleconych robót,
  • współpracę z jednostkami naukowo-technicznymi w zakresie informacji i wprowadzania nowych rozwiązań odpowiednich do zasobów mieszkaniowych Spółdzielni,
  • upowszechnianie technologii i materiałów optymalnych pod względem ekonomicznym i eksploatacyjnym w realizowanych pracach przy remontach kapitalnych,
  • opracowywanie analiz, prognoz i materiałów porównawczych dotyczących wszystkich jednostek organizacyjnych,
  • opracowywanie projektów instrukcji i regulaminów z zakresu eksploatacji i remontów,
  • doradztwo w sprawach dotyczących zagadnień konserwacyjno-technicznych w jednostkach organizacyjnych Spółdzielni,
  • konsultowanie z jednostkami organizacyjnymi projektów planów remontów i konserwacji,
  • nadzór nad usuwaniem usterek,
  • opracowywanie sprawozdań dla potrzeb Spółdzielni z zakresu realizowanych zadań.

Dział Ekonomiczno-Księgowy prowadzi prace w następujących zespołach pracowniczych:

Zespół ds. księgowości prowadzi i koordynuje całokształt prac dotyczących prowadzenia rachunkowości i sporządzania sprawozdań finansowych oraz kontroli, obiegu i przechowywania oraz zabezpieczania dowodów księgowych i ksiąg rachunkowych w Spółdzielni. Do podstawowych zadań zespołu należy w szczególności:

  • prowadzenie ewidencji księgowej wyodrębnionych organizacyjnie i finansowo administracji osiedli Żoliborz II, III i IV, Bielany, Młociny, Piaski i Wawrzyszew w oparciu o dokumenty opracowywane przez służby księgowe osiedli,
  • prowadzenie rachunkowości jednostek wyodrębnionych na pełny wewnętrzny rozrachunek gospodarczy tj. osiedli Nowodwory, Latyczowska, Hery; Społecznego Domu Kultury; Centrum Handlowego; Zakładu Nadzoru Inwestorskiego,
  • prowadzenie ewidencji księgowej działalności inwestycyjnej,
  • windykacja należności od członków i najemców w jednostkach administrowanych bezpośrednio przez Zarząd,
  • opracowywanie projektów regulaminów kontroli wewnętrznej w zakresie problematyki księgowej,
  • opiniowanie projektów aktów normatywnych dotyczących technik, metod i zasad prowadzenia rachunkowości oraz przekazywanie opinii i wniosków w tym zakresie głównemu księgowemu,
  • kompletowanie niezbędnych aktów normatywnych i informacji przydatnych służbom księgowym,
  • sprawowanie instruktażu i doradztwa dla pracowników spółdzielni w zakresie prowadzonych zagadnień.

Zespół ds. rozliczeń z członkami z tytułu wkładów prowadzi całokształt prac związanych z ewidencją i rozliczeniem wniesionych wkładów budowlanych i mieszkaniowych. Do podstawowych zadań zespołu należy w szczególności:

  • prowadzenie ewidencji analitycznej wkładów mieszkaniowych i budowlanych,
  • dokonywanie rozliczeń z członkami z tytułu wniesionych wkładów,
  • dokonywanie wyliczeń należnych spółdzielni dopłat do wkładów budowlanych w przypadku dokonania przekształcenia lokatorskiego prawa do lokalu na własnościowe lub odrębną własność,
  • kompleksowa obsługa członków spółdzielni w zakresie rozliczeń z tytułu wkładów,
  • rozliczenia inwestycji zakończonych z członkami spółdzielni na podstawie dokumentacji Zakładu Nadzoru Inwestorskiego.

Zespół ds. rozliczeń z członkami z tytułu spłaty kredytów prowadzi całokształt prac związanych z ewidencją i rozliczeniem wniesionych wkładów zaliczkowych oraz spłaty kredytów. Do podstawowych zadań zespołu należy w szczególności:

  • prowadzenie ewidencji analitycznej wkładów zaliczkowych oraz ustalanie wysokości wkładów należnych i dokonywanie rozliczeń z członkami z tytułu wniesionych wkładów zaliczkowych,
  • prowadzenie ewidencji analitycznej spłaty długoterminowych kredytów bankowych oraz obciążeń z tytułu naliczanych przez banki odsetek,
  • prowadzenie rozliczeń bankowych z tytułu przedterminowej spłaty kredytów,
  • windykacja należności z tytułu spłat kredytu i wkładów zaliczkowych.

Zespół ds. ekonomicznych prowadzi całokształt prac związanych z planowaniem i analizą prowadzonej przez spółdzielnię działalności eksploatacyjnej, inwestycyjnej i społeczno-kulturalnej. Do podstawowych zadań zespołu należy w szczególności:

  • opracowywanie wytycznych do planów gospodarczo-finansowych jednostek organizacyjnych Spółdzielni zapewniających optymalne rozwiązania ekonomiczno-finansowe w działalności gospodarczej tych jednostek,
  • inspirowanie i opracowywanie wszelkich form organizacyjnych w dziedzinie eksploatacji zasobów zmniejszających koszty osobowe i koszty usług świadczonych dotychczas przez przedsiębiorstwa profesjonalne,
  • organizowanie wewnętrznego szkolenia z zakresu problematyki ekonomiczno-finansowej,
  • udzielanie pomocy jednostkom organizacyjnym w sporządzaniu planów gospodarczo-finansowych tych jednostek, a w szczególności przy sporządzaniu kalkulacji opłat za lokale mieszkalne i użytkowe,
  • sporządzanie zbiorczych planów gospodarczo-finansowych Spółdzielni z podziałem na rodzaje działalności gospodarczej i analizy jego realizacji,
  • wnioskowanie wszelkich zmian do wewnętrznych aktów normatywnych (regulaminów) z problematyki ekonomiczno-finansowej,
  • opracowywanie analiz stanu ekonomiczno-finansowego Spółdzielni, w przekroju jednostek organizacyjnych i przekazywanie do wykorzystania organom samorządowym Spółdzielni,
  • opracowywanie zasad zmian zakładowego systemu wynagradzania pracowników Spółdzielni,
  • sprawowanie ogólnego nadzoru nad gospodarką funduszem płac w Spółdzielni w ramach obowiązujących Spółdzielnię rygorów i przepisów państwowych,
  • opracowywanie analiz ekonomicznych, prognoz krótko i długo terminowych dla określonych problemów na potrzeby Zarządu i Rady Nadzorczej,
  • sprawowanie ogólnego nadzoru nad prawidłowością rozliczania kosztów inwestycji, ustalania wysokości wkładów i spłaty kredytów,
  • opracowywanie programów i wnioskowanie w sprawie przystąpienia WSM do różnego rodzaju spółek,
  • współpraca z Komisją Rewizyjną Rady Nadzorczej.

Zakres zadań Specjalisty ds. bhp i ppoż:

  • odpowiada za stan bhp i ppoż. w Spółdzielni,
  • ustalanie okoliczności i przyczyny wypadków przy pracy, rejestruje, sporządzanie protokołów powypadkowych, prowadzenie sprawozdawczości powypadkowej,
  • kontrolowanie pomieszczeń biura Zarządu i jednostek wydzielonych pod kątem prawidłowości przestrzegania przepisów bhp i ppoż,
  • prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem pracowników Spółdzielni w odzież roboczą i ochronną,
  • pilotowanie spraw związanych z koniecznością przeprowadzania okresowych badań lekarskich pracowników,
  • prowadzenie indywidualnych szkoleń w zakresie bhp i ppoż.

Witamy.

Zapraszamy do korzystania z aplikacji.

System logowania do aplikacji »

Rozwiązanie dla najczęstszych problemów znajdziecie Państwo tutaj.
Aby otrzymać dostęp do aplikacji przeczytaj tę informację.

Dział w przygotowaniu

Dział w przygotowaniu

Dział w przygotowaniu

Dział w przygotowaniu

logo-klub-piaski

logo-klub-szafir

logo-klub-seniora

logo-muzeum

BIELANY

HERY

LATYCZOWSKA

MLOCINY

NOWODWORY

PIASKI

WAWRZYSZEW

N WAWRZYSZEW

ZOLIBORZ 2

ZOLIBORZ 3

ZOLIBORZ 4

NIEDZIELSKIEGO
Klub Piaski Klub Seniora Ml Klub Seniora Wa Klub Szafir
Muzeum  SDK 

Aktualnie Warszawska Spółdzielnia Mieszkaniowa nie poszukuje pracowników.

Dział Kadr - Krystyna Ziółkowska
tel.: 22 56 13 450
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział w przygotowaniu

Dział w przygotowaniu

Dział Członkowsko-Lokalowy

Zakres zadań Działu Członkowsko-Lokalowego:

  • obsługa członków Spółdzielni oraz osób niebędących członkami, a posiadających spółdzielcze własnościowe prawo do lokali lub prawo odrębnej własności lokali w zakresie spraw mieszkaniowych;
  • przygotowywanie materiałów na posiedzenia Zarządu i Rady Nadzorczej w sprawach członkowsko-lokalowych niezbędnych do podjęcia decyzji;
  • przygotowywanie, weryfikacja i kompletowanie materiałów uprawniających do objęcia lokalu (sporządzanie umów o ustanowieniu spółdzielczych praw do lokali, umów najmu, dokumentów potwierdzających nabycia własnościowego prawa w drodze dziedziczenia, darowizny, zakupu, licytacji);
  • prowadzenie spraw związanych z zamianą mieszkań wewnątrz Spółdzielni;
  • prowadzenie spraw związanych z przekształceniem lokatorskich i własnościowych praw do lokali na własność wyodrębnioną;
  • prowadzenie rejestru członkowskiego i rejestru osób niebędących członkami a posiadających spółdzielcze prawa do lokali;
  • prowadzenie rejestru lokali, dla których założono odrębne księgi wieczyste;
  • prowadzenie archiwum: członków oczekujących, mieszkańców, osób niebędących członkami oraz skreślonych z rejestru członków;
  • prowadzenie spraw dotyczących najmu lokali i powierzchni użytkowych znajdujących się w zasobach Spółdzielni oraz najmu pomieszczeń SDK;
  • prowadzenie ewidencji i dokumentacji lokali użytkowych Spółdzielni;
  • prowadzenie ewidencji i dokumentacji powierzchni użytkowych Spółdzielni, o których mowa w punkcie 9;
  • przygotowywaniem projektów uchwał w sprawie wyodrębnienia lokali znajdujących się w zasobach Spółdzielni;
  • sprzedaż powierzchni mieszkalnych i użytkowych w nowych inwestycjach;
  • przygotowywanie materiałów ofertowych i akcji promocyjnych inwestycji Spółdzielni;
  • zbywanie na rzecz osób trzecich praw do lokali mieszkalnych i garaży będących własnością Spółdzielni, w stosunku do których wygasło prawo spółdzielcze;
  • wnioskowanie wszelkich zmian do wewnętrznych aktów normatywnych (regulaminów) z problematyki członkowsko-lokalowej;
  • przygotowywanie dokumentów i wniosków oraz spełnianiem funkcji pomocniczej przy prowadzeniu przez Spółdzielnię windykacji należności;
  • współpraca z Komisją Członkowsko-Mieszkaniową Rady Nadzorczej.

Zakres zadań Zakładu Nadzoru Inwestorskiego:

  • odpowiada za prawidłową i terminową realizację zadań inwestycyjnych i składa okresowe sprawozdania Zarządowi i innym organom Spółdzielni,
  • opracowywanie planów przygotowania i realizacji inwestycji,
  • zbieranie danych dot. potrzeb ilościowych i strukturalnych mieszkań i lokali usługowo-handlowych oraz innych potrzebnych obiektów,
  • opracowywanie projektów umów zawieranych na przygotowanie i realizację inwestycji,
  • uzyskiwanie decyzji o warunkach zabudowy i pozwolenia na budowę,
  • prowadzenie i przechowywanie dokumentacji inwestycyjnej dla poszczególnych zadań inwestycyjnych w trakcie realizacji,
  • przekazywanie dokumentacji powykonawczej na osiedla,
  • zlecanie opracowania pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej na poszczególne zadania inwestycyjne,
  • wnioskowanie w sprawie zapewnienia środków finansowych na przygotowanie i realizację zadań inwestycyjnych Spółdzielni,
  • prowadzenie rejestru nakładów i faktur w przekroju realizowanych zadań inwestycyjnych,
  • sprawowanie bezpośredniego nadzoru inwestorskiego,
  • prowadzenie spraw związanych z odbiorem końcowym inwestycji łącznie z przekazaniem ich do eksploatacji użytkownikom w ustalonych umową terminach,
  • prowadzenie nadzoru w okresie gwarancyjnym i rękojmi oraz nad usuwaniem usterek,
  • przygotowywanie danych do rozliczenia zakończonych lub częściowo wykonanych zadań inwestycyjnych umożliwiających ustalenie wysokości nakładów na poszczególne inwestycje,
  • współpraca z Komisją Inwestycyjną Rady Nadzorczej.

Dział Organizacyjny

Zakres zadań Działu Organizacyjnego

  • obsługa organizacyjno-techniczna Zarządu, Rady Nadzorczej, Walnego Zgromadzenia i Komisji Rady Nadzorczej;
  • rejestrowanie uchwał Zarządu, Rady Nadzorczej i Walnego Zgromadzenia oraz kontrola ich terminowego wdrażania lub wykonania;
  • opracowywanie projektów regulaminów działania oraz planów pracy dla Zarządu i Rady Nadzorczej;
  • współdziałanie z organami samorządu Spółdzielni;
  • prowadzenie ewidencji członków Rady Nadzorczej;
  • przygotowywanie odpowiedzi na pisma i wnioski członków Spółdzielni kierowane do Zarządu;
  • ewidencja i przygotowywanie wniosków o odznaczenia pracowników i członków samorządu Spółdzielni;
  • zaopatrzenie Biura Zarządu w sprzęt, urządzenia, maszyny, materiały biurowe i artykuły czystościowe, bilety komunikacji miejskiej oraz prenumeratę czasopism;
  • zabezpieczenie konserwacji urządzeń, czystością, porządkiem i ochroną pomieszczeń Biura Zarządu;
  • prowadzenie magazynu materiałów biurowych, czystościowych oraz odzieży roboczej dla pracowników Biura Zarządu, Osiedli kierowanych przez Zarząd oraz SDK;
  • udzielanie instrukcji w zakresie działania i postępowania z dokumentacją archiwum zakładowego;
  • zabezpieczenie obsługi kancelaryjnej;
  • zabezpieczenie środków łączności;
  • prowadzenie zamówień środków transportu dla potrzeb Biura Zarządu;
  • prowadzenie umów w zakresie usług komunalnych z użytkownikami lokali w budynku Biura Zarządu;
  • pozyskiwanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z użytkownikami lokali w budynku Biura Zarządu;
  • pozyskiwanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z podmiotami zewnętrznymi działającymi w otoczeniu Spółdzielni;
  • przygotowanie propozycji wydarzeń kulturalnych oraz koordynacją akcji promocyjnej w SDK wewnątrz i na zewnątrz Spółdzielni;
  • przygotowywanie spotkań wewnętrznych dla pracowników Spółdzielni.

Dział Prawny

Zakres zadań Działu Prawnego

  • opracowywanie projektów zmian statutowych oraz wszelkich pochodnych aktów prawnych;
  • prowadzenie spraw sądowych i administracyjnych w zakresie wszelkich roszczeń Spółdzielni i wobec niej oraz współudziałem w windykacji należności;
  • opiniowanie projektów uchwał Walnego Zgromadzenia; Rady Nadzorczej i Zarządu oraz opiniowaniem umów, zarządzeń; pism okólnych i instrukcji opracowanych przez komórki organizacyjne Biura Zarządu, SDK lub Osiedla,
  • przygotowywanie projektów aktów notarialnych;
  • udzielanie pomocy prawnej organom i członkom Spółdzielni;
  • opracowywanie odwołań w sprawach wypowiedzenia przez właścicieli gruntu wysokości opłat z tytułu użytkowania wieczystego;
  • prowadzenie ewidencji aktów normatywnych dotyczących spółdzielczości mieszkaniowej oraz prowadzenie bieżącego instruktażu w tym zakresie;
  • prowadzenie dokumentacji rejestrowej Spółdzielni w zakresie rejestru sądowego oraz załatwianiem zmian i wpisów do rejestru sądowego;
  • udzielanie pracownikom Spółdzielni porad, opinii i wyjaśnień dotyczących stosowania przepisów prawnych obowiązujących w Spółdzielni;
  • windykacja i odzyskiwaniem należności;
  • kompletowanie dokumentów dotyczących indywidualnych dłużników;
  • przygotowywanie wniosków o skierowanie sprawy na drogę sądową;
  • prowadzenie rejestru spraw wskazującego podejmowane czynności oraz stan spłaty kwot windykowanych;
  • przygotowywanie wniosków o wszczęcie egzekucji po otrzymaniu tytułu wykonawczego;
  • przygotowywanie projektów ugód w sprawie dobrowolnej spłaty zadłużenia;
  • informowanie Zarządu oraz zainteresowanych działów Spółdzielni o wynikach windykacji.

struktura nowa 16122014

Prezes Zarządu
Barbara Różewska
– objęła stanowisko Prezesa Zarządu Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w dniu 1 września 2018 r.

Jest absolwentką Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania, odbyła studia podyplomowe z zarządzania gospodarką komunalną i mieszkaniową. Z ruchem spółdzielczym związana jest od ponad 20 lat. Pracowała w zarządach spółdzielni mieszkaniowych na Woli, Bemowie, Mokotowie i Targówku, a także w Radzie Nadzorczej spółdzielni na Bemowie. W latach 2000-2002 była przewodniczącą Komisji Gospodarki Komunalnej w radzie dzielnicy Wola.

Spółdzielcom Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej dała się poznać jako założycielka stowarzyszenia „Grunt to Warszawa”. To właśnie ta organizacja zaproponowała jeden z dwóch projektów uchwały Rady m.st. Warszawy o 95% bonifikacie przy przekształceniu użytkowania wieczystego w prawo własności.

Nowa pani prezes zasiadała też w Zarządzie Stowarzyszenia Spółdzielców Mieszkaniowych i Zarządców Nieruchomości „Konfederacja Warszawska”. Za działalność na rzecz miasta Rada Warszawy przyznała Barbarze Różewskiej „Syrenkę Warszawy”.

Zastępca Prezesa Zarządu ds. Inwestycji i Remontów
Grzegorz Stachowiak

Zastępca Prezesa Zarządu ds. Ekonomiczno-Finansowych
Katarzyna Dawidczyk

RADA NADZORCZA– kadencja 2017 – 2020

(stan na 06.07.2017 r.)

 Zofia PADEREWSKA Przewodnicząca RN /Wawrzyszew/

 Jarosław CETENS Zastępca Przewodniczącego RN /Młociny/

 Jacek SIDOR Zastępca Przewodniczącego RN /Żoliborz II/

 Barbara KRAWCZYK Sekretarz RN /Bielany/

 

KOMISJA CZŁONKOWSKO-MIESZKANIOWA

Magdalena SZAŁAJSKA /Żoliborz II/ Przewodnicząca Komisji

Jarosław CETENS /Młociny/

Barbara KRAWCZYK /Bielany/

Małgorzata KUREK /Piaski/

Jolanta BĘTKOWSKA /Wawrzyszew/

Anna PAWLEWSKA /Młociny/

 

KOMISJA GOSPODARKI ZASOBAMI MIESZKANIOWYMI

Andrzej MICHAŁOWSKI   Przewodniczący Komisji /Piaski/   

Witold KACPERSKI /Żoliborz II/

Małgorzata JĘDRZEJOWSKA-POPIOŁEK /Wawrzyszew/

Stanisław MICHALCZYK /Młociny/

Andrzej PIOTROWSKI  /Żoliborz IV/

Zbigniew POROCH /Żoliborz III/

 

KOMISJA REWIZYJNA

Alina ZAWADZKA /Żoliborz IV/ Przewodnicząca

Barbara BIELICKA-MALINOWSKA /Bielany/

Zofia SOBIESZCZUK /Żoliborz IV/

Andrzej MICHAŁOWSKI /Piaski/

Małgorzata JĘDRZEJOWSKA-POPIOŁEK /Wawrzyszew/

 

KOMISJA INWESTYCYJNA

Robert ORLIK Przewodniczący Komisji /Wawrzyszew/

Wiesław SAWICKI /Wawrzyszew/

Anna POGORZELSKA /Wawrzyszew Nowy/

Andrzej ZALEWSKI /Latyczowska, Nowodwory, Hery, Niedzielskiego/

Jacek SIDOR /Żoliborz II/

Andrzej PIOTROWSKI  /Żoliborz IV/

 

KOMISJA ORGANIZACYJNO-SAMORZĄDOWA

Karolina SKOCZEK /Żoliborz III/ Przewodniczący Komisji

Marcin ŁUĆ /Żoliborz III/

Bartłomiej DZILIŃSKI /Żoliborz III/

Zofia SUDRA-CZERWIŃSKA /Piaski/

Jerzy GÓRECKI /Piaski/

Stanisław NIECKARZ /Bielany/

 PLAN DYŻURÓW

CZŁONKÓW RADY NADZORCZEJ (wrzesień-listopad 2019 r.)

Biuro Zarządu ul. Elbląska 14 (II p. pokój 219, od godziny 16:15)

(zapisy p. 211 tel. (22) 561-34-17 )

Data/miesiąc

Imię i nazwisko

Imię i nazwisko

wrzesień

 

 

2

Andrzej Zalewski

Członek Kom. Inwestycyjnej

Robert Orlik

Przewodniczący Kom. Inwestycyjnej

9

Zofia Paderewska

Przewodnicząca Rady Nadzorczej

Barbara Krawczyk

Sekretarz RN, Członek Komisji

Członkowsko-Mieszkaniowej

16

Magdalena Szałajska

Przewodnicząca Kom.
Członkowsko-Mieszkaniowej

Jacek Sidor

Zastępca Przew. RN, Członek Komisji Inwestycyjnej

23

Anna Pogorzelska

Członek Kom. Inwestycyjnej

Wiesław Sawicki

Członek Kom. Inwestycyjnej

30

Marcin Łuć

Członek Komisji

Organizacyjno-Samorządowej

Bartłomiej Dziliński

Członek Komisji

Organizacyjno-Samorządowej

październik

 

 

7

Zofia Sudra-Czerwińska

Członek Komisji Organizacyjno-Samorządowej

Małgorzata Kurek

Członek Kom.
Członkowsko-Mieszkaniowej

14

Zofia Paderewska

Przewodnicząca Rady Nadzorczej

Alina Zawadzka

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej

21

Stanisław Michalczyk

Członek Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi

Małgorzata
Jędrzejowska-Popiołek

Członek Kom. Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi
oraz Kom. Rewizyjnej

28

Andrzej Zalewski

Członek Kom. Inwestycyjnej

Robert Orlik

Przewodniczący Kom. Inwestycyjnej

listopad

 

 

04

Małgorzata
Jędrzejowska-Popiołek

Członek Kom. Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi
oraz Kom. Rewizyjnej

Jolanta Bętkowska

Członek Kom.
Członkowsko-Mieszkaniowej

18

Zofia Sudra-Czerwińska

Członek Komisji Organizacyjno-Samorządowej

Andrzej Piotrowski

Członek Kom. Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi
oraz Kom. Inwestycyjnej

25

Zofia Sobieszczuk

Członek Kom. Rewizyjnej

Stanisław Nieckarz

Członek Komisji Organizacyjno-Samorządowej

 

Dział w przygotowaniu

90 LAT TRADYCJI
Warszawska Spółdzielnia Mieszkaniowa została założona 11 grudnia 1921 r. przez grupę działaczy robotniczej spółdzielczości spożywców i klasowych związków zawodowych. Przez lata, od dnia powołania do dnia dzisiejszego, Spółdzielnia ulegała przeobrażeniom wraz ze zmianami jakie miały miejsce w kraju i gospodarce. Dokonywane w tych latach zmiany zawsze były zgodne z interesem i wolą członków. W latach 70-tych racjonalizacja zarządzania spowodowała podział WSM, w wyniku którego powstały Spółdzielnie: Ochota, Rakowiec, Koło i Mokotów. W latach 90-tych wyodrębniły się dwa osiedla: Żoliborz I i Chomiczówka. Zmiany organizacyjne jakie miały miejsce po tym okresie dokonywane były wewnątrz Spółdzielni i związane były przede wszystkim z decentralizacją zarządzania - Dyrektorzy uzyskali wszelkie uprawnienia do samodzielnego prowadzenia administracji zasobami mieszkaniowymi a Rady Osiedli stały się prawdziwymi gospodarzami na swoim terenie.
Warszawska Spółdzielnia Mieszkaniowa zrzesza 30.944 członków, z których ponad 26 tysięcy stanowią - mieszkańcy, a prawie 4 tysiące członków oczekuje na własne mieszkanie. Liczba członków oczekujących na przestrzeni ostatniego roku zmniejszyła się o 255 osób. Aktualnie WSM jest największą Spółdzielnią w Warszawie i wielkość jej zasobów stale się powiększa w wyniku prowadzonej działalności inwestycyjnej. W eksploatacji Spółdzielni znajduje się 450 budynków (25.024 mieszkań, o ogólnej powierzchni użytkowej 1.197 tysięcy m2).W ostatnich trzech latach oddano do eksploatacji 45 nowych budynków (680 mieszkań, 42.195 m2 powierzchni użytkowej). Wielkość Spółdzielni pozwala na optymalizację kosztów zarządzania i nie wywiera negatywnego wpływu na poziom obsługi członków, gdyż gospodarka zasobami mieszkaniowymi jest w pełni zdecentralizowana - prowadzona jest przez 9 wyodrębnionych organizacyjnie osiedli na zasadach pełnego, wewnętrznego rozrachunku gospodarczego.  
W efekcie decentralizacji w kompetencjach osiedli jest między innymi ustalanie opłat eksploatacyjnych w oparciu o kalkulacje kosztów ponoszonych przez osiedle, prowadzenie polityki płacowej i kadrowej, wyznaczanie priorytetów z zakresu remontów kapitalnych oraz realizacja remontów bieżących. Przeniesienie procesów decyzyjnych daje możliwość takiego jak w małej spółdzielni wpływu członków na zarządzanie. Centralnie prowadzone są inwestycje oraz sprawy członkowsko-mieszkaniowe, organizacja finansowania remontów kapitalnych i nadzór nad prawidłowością ich wykonania, prowadzenie ewidencji księgowej i obsługi prawnej. Ponadto Zarząd bezpośrednio kieruje pracami administracyjnymi w osiedlach Nowodwory i Latyczowska i Społecznym Domu Kultury.