Specjalista ds. terenowo-prawnych
Zakres zadań Specjalisty ds. terenowo-prawnych:
- prowadzenie spraw z zakresu nabycia nieruchomości, których posiadaczem jest Spółdzielnia bez tytułu prawnego,
- przygotowywanie spraw o nieuregulowanym stanie prawnym Spółdzielni nieruchomości w celu nabycia własności przez zasiedzenie,
- przygotowywanie wniosków do właściwych organów administracji w sprawach scalania lub podziału nieruchomości,
- przygotowywanie wniosków do właściwych organów i Sądu o: łączenie lub dzielenie nieruchomości, obciążenie oraz wykreślenie hipoteki, założenie ksiąg wieczystych dla nieruchomości, wpisanie odrębnej własności lokali oraz budynku,
- przygotowywanie wniosków do właściwych organów w sprawach dot. zmiany okresu użytkowania wieczystego gruntu,
- prowadzenie spraw o zwrot nieruchomości wywłaszczonych pod budowę osiedli,
- opracowywanie odwołań w sprawach wypowiedzenia przez właścicieli gruntu wysokości opłat z tytułu użytkowania wieczystego,
- przygotowywanie pod względem prawnym danej nieruchomości do określenia przedmiotu odrębnej własności lokali,
- ustalanie z notariuszami treści projektów aktów notarialnych nabycia, zbycia, zamiany nieruchomości przez Spółdzielnię oraz ustanowienia odrębnej własności lokali.