Dział Finansowy prowadzi całokształt spraw związanych z gospodarką finansową, współpracą z bankami finansującymi oraz dokonywaniem obrotu gotówkowego i bezgotówkowego z kontrahentami zewnętrznymi i wewnętrznymi zarządu i jednostek administrowanych przez zarząd Spółdzielni. Do podstawowych zadań działu należy:
- prowadzenie obsługi rachunków bankowych pozostających w dyspozycji Zarządu,
- sporządzanie rozliczeń z bankiem z tytułu działalności inwestycyjnej (obiekty i całe zadania),
- dokonywanie rozliczeń z bankiem z tytułu zmiany spółdzielczego prawa do lokalu, przedterminowej spłaty kredytu, zwrotu bonifikat i pożyczek,
- dokonywanie rozliczeń z jednostkami administracji terenowej z tytułu opłat za grunty Spółdzielni,
- prowadzenie ewidencji preliminarzy wydatków na przygotowanie inwestycji do realizacji i kontrolowanie ich wykonania,
- uruchamianie kredytów bankowych i odpowiedzialność za terminowe spłaty,
- sporządzanie rozliczeń z tytułu kar za nieterminową realizację inwestycji i nieterminowe usuwanie usterek,
- prowadzenie rachuby płac dla pracowników biura Zarządu,
- prowadzenie rozliczeń z ZUS z tytułu składek ubezpieczeniowych oraz dokonywanych wypłat zasiłków rodzinnych i chorobowych,
- prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym z tytułu podatków od funduszu płac i wynagrodzeń pracowników biura Zarządu,
- sporządzanie rozliczeń z tytułu ubezpieczeń majątkowych Spółdzielni.
Wpis zobaczyło: 39