Główny specjalista ds. eksploatacji i remontów odpowiada za:
- merytoryczną treść umów przedkładanych do podpisu członkowi Zarządu dotyczących prowadzonego zakresu robót,
- opracowywanie zbiorczych planów remontów na podstawie danych uzyskiwanych z jednostek organizacyjnych Spółdzielni,
- nadzór nad przygotowaniem pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej i ekspertyz technicznych dot. zadań umieszczonych w planie,
- organizowanie przetargów, zlecanie robót, zawieranie umów, nadzór nad realizacją zleconych robót,
- współpracę z jednostkami naukowo-technicznymi w zakresie informacji i wprowadzania nowych rozwiązań odpowiednich do zasobów mieszkaniowych Spółdzielni,
- upowszechnianie technologii i materiałów optymalnych pod względem ekonomicznym i eksploatacyjnym w realizowanych pracach przy remontach kapitalnych,
- opracowywanie analiz, prognoz i materiałów porównawczych dotyczących wszystkich jednostek organizacyjnych,
- opracowywanie projektów instrukcji i regulaminów z zakresu eksploatacji i remontów,
- doradztwo w sprawach dotyczących zagadnień konserwacyjno-technicznych w jednostkach organizacyjnych Spółdzielni,
- konsultowanie z jednostkami organizacyjnymi projektów planów remontów i konserwacji,
- nadzór nad usuwaniem usterek,
- opracowywanie sprawozdań dla potrzeb Spółdzielni z zakresu realizowanych zadań.